الأحد، 18 أبريل 2010

الوحش

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


(دى مخلوقات الله السابحة فى الكون)كانت كلمة حماى الله يرحمه ليا لما كان يلاقينى اخاف من حاجة معينة واقصد بالحاجة دى المرعب والمخيف والعوووووو واليع جدا الفأر لا وايه كنت بحكيله انى بخاف يعنى مكنش موجود فعليا
طيب ايه العمل بقى دلوقتى وهو موجود فعليا↓

ايون الفأر دخل عندى فار يا ناس اروح فين واجى منين اعمل ايه طب اسيب البيت واروح عند ابويا لحد ما يطلعوه من البيت واللا ايه طبعا هو صغير جدا يعنى لسه مولود على حد وصف زوجى هو اكيد دخل من الباب لما ميزو افندى كان بيخرج العجلة علشان يلعب فى الفراندة شوية مش قضيتى دخل منين انا قضيتى يخرج دلوقتى يا خرابى بقاله فى بيتى اكتر من 12ساعة دلوقتى معقول معنى كده انه انتخ هنا









لا وايه تلاقيه بيتمرن ملاكمة دلوقتى وفى اعتقادى انه زمانه كبر دلوقتى ومش هيخرج بالساهل ابدا







طب وايه العمل دلوقتى دول حتى عملوا صلح مع القطط





طب وبعدين واصبحوا اكثر ذكاء ودهاء



شوفوا بقى قفلت عليه الاوضه اللى هو فيها وبعدين اشتريتله لزق فئران وظبطهوله مع قطعة طماطم على كرتون مقوى يعنى اتبعت الارشادات تمام وتخيلوا انى عملت كل ده لو حد حكى لبابا لا يمكن يصدق ابدا لكن الظاهر ان الامومة اللى جوايا تغلبت على احساس الخوف اللى عندى وشجعتنى احمى العيال من هذا الوحش المرعب اليع ده

ونظرا لاننا نمنا كلنا امبارح فى اوضه واحدة يعنى الفار انتصر علينا واحتل حته من الشقة لذلك مش هسكت ابدا على الاحتلال ده وهتصل باخويا ينقذنى او اختى الفدائية الصغيرة وتيجى علشان نحرر بيتنا من هذا المعتدى الوحش المرعب اليع

دعواتكم بالنصر

هناك 9 تعليقات:

مامة مازن يقول...

يا خراشى دى حكاية الفار دى مشابهة لقضية وطن بحاله
لما انا مش مستحملة فار امال هما يعملوا ايه هو بدأ كده برضه دخل تلامة وبعدين خد حته وبعدين حته لحد ما اصحاب البيت الاصليين اتزنقوا كلهم فى حته صغيرة وبيقت البراح بقى للفئران العتاولة

لا بس انا مش هسكت هحارب الفار ده
يلا هتصل بفريق الانقاذ وربنا يسهل

مامة مازن يقول...

طبعا واوفكورس وشور الموضوع عبيط جدا
بس دى مذكراتى ممكن قوى اكتب فيها انى بخاف م الفيران جداااااااااااااا

وبالغيظ فى اللى مش عاجبه
لسه معترتش فى الفار ومش هسكت يا انا يا الفار ده ،!

حازم النبراوي يقول...

فاااااااار !!!!!!!!!

انا بكرة سيرتة حتي وما بحبوش

ربنا يقدرك وتصطادية

بس انصحك بلاش القطط لانهم هيجروا ورا بعض وهيبهدلوا الاوضة جداااااا

خليكى فى اللزق هو احسن فكرة

وربنا معاكى

كلمات من نور يقول...

يا مامة مازن يا حلوة ححكيلك حكايه

زوجي والاودي بيروحوا يصطادوا ودايما يحكولي طلع لنا فار ومشى على رجلي وانا الطم ..طلع لنا فار نط في كيس الساندويتشات اللي انا سهرانه الله اعملهم ....قوم إيه في مرة من المرات رجعولي بفار صغنن زي ما بتقولي واحلف لهم انه طلع من جنب البنادق وبصلي واستخبى ...جوزي يقولي تهيؤات و بعدين هو خاف يا هانم مش انتي اللي تخافي ...المهم نقلت حالي من الاوضه وحطيت اللصقه وعليها جبنة رومي مش طماطم على الارض ولا اتأثر فقلت شكلي اتحولت ومن كلامهم عالفيران تخيلت ....رحت راجعه الاوضه تاني و بعدين سخنت بيتزا وقعدت علشان اتعشى قوم إيه لقيت حاجه من ورايا بتعمل زيء زيء زيء ابص الاقي الفار لصق عالورقه والظاهر ريحة البيتزا مخمخته وطلع يشاركني وجبتي .....طبعا انا كنت عالماسنجر باكلم صاحبتي قمت نطيت وقفت عالكرسي ...وقعدت انده يا سعااااااااااااااااااااد ، شغالتي ...يا سعاد فين لما سعاد صحت وجت ومعاها السلاح .وانقضت عليه بالسلاح وكان ما كان .......ربي ييسر عليكي الحال وطمنينا مين فاز....

الجواز و سنينه يقول...

ان كمان البيت عندى فيه معتدى اثيم ربنا يسهل و اتخلص منه
ما تخافيش اعى عليه زى ما انا بدعى على اللى عندى

مامة مازن يقول...

الحمد لله مش لوحدى دا احنا جروب بقى على رأى بتوع الفيس بوء

مامة مازن يقول...

بس مش ظاهر خالص ياناس مش عارفة مختفى فين دا اللزق اصطادنى انا مشيت وانا ناسية والسليبر لزق فيه ههههههه
عموما شكله طفش لقى دوشة العيال قالك بلا وجع قلب او ضغطه على ومات فى حته عموما جارى البحث

ليس فقيرا من يحب يقول...

السلام عليكم

ازيك يا روح قلبى وازى اخبارك

وحشااااااااااااانى اوى بجد

ههههههههههههههههههههههههه

ايه الفار المجرم ده انا بخاف من الفيران جدا على فكرة

ههههههههههههه طمنينا وصلتى لايه

وعترتى فى الفار قبل ما يتوغل ويتنشر

ويستوحش وتلاقيه شدك نزلك من على

السرير ههههههههههههه

يارب تكونى بخير دايما والاسرة الكريمه

مامة مازن يقول...

استاذ حازم اهلا بك بس انا برضه بخاف من القطط فحل غير وارد خال انا بخاف من اى كائن اى شىء بيتحرك غير آدمى بخاف منه جدا
ازيك يا رونى تصدقى تعليقك انتى وماما نور رعبنى اكتر هههههههههههههه
يشدنى من ع السرير طب ادى دقنى ان نمت الليلة دى
هههههههههههه انت مطمئنة جدا على فكرة زى ابو العيال بالظبط بيحب يطمنى قوى زيك كده بالظبط

تحياتى